Page 71 - Telegraaf Fietstest 2019
P. 71

  een elektrische fiets is een technisch product, maar het is ook weer geen rocket science.” Het doel van het duo: e-bikes rechtstreeks van de fabriek aan de consument leveren. ,,Wij geloven dat we bij Amslod zelf onze producten het beste kunnen verkopen. En als er geen dealer tussen zit, kun je een betere prijs- kwaliteitverhouding bieden.”
Thuis testen
Het rechtstreekse contact met de consument ziet Jonkeren als een groot voordeel. ,,Wij weten wie er op onze fietsen rijden. Mensen kunnen onze modellen testen in een van de zes Experience Centers - dit jaar opent Amslod er nog drie - maar ook gewoon thuis voor de deur. We komen daar speciaal voor langs en
na aankoop wordt de fiets ook bij je thuis afgesteld, dat wordt zeer gewaardeerd door onze klanten. Misschien wel het belangrijkste is dat we standaard drie jaar garantie en service aan huis geven, dat is echt uniek. Een zorgeloze, tevreden klant is ons heel wat waard.”
MENSEN KUNNEN ONZE MODELLEN TESTEN IN EEN VAN DE ZES EXPERIENCE CENTERS MAAR OOK GEWOON THUIS VOOR DE DEUR
Amslod heeft nu tien verschillende modellen en werkt achter de schermen aan nieuwe e-bikes.
,,Innovatief zijn, is voor ons een must. We gebruiken een krachtige motor en de capaciteit van de accu is hoog. Onze fietsen hebben onder meer schijfremmen, verlichting die automatisch aangaat als het donker wordt, remlichten en een kleurenbeeldscherm. De basis verandert niet zo snel, maar op het gebied van elektronica gaat het hard. En we willen wel voorop blijven lopen.”
Gewoon hip
Want dat de Nederlander steeds meer voor de e-bike valt, is een feit. ,,Zo’n vijftien jaar geleden begon
het met mensen die anders niet zo makkelijk meer konden fietsen, maar intussen is de e-bike gewoon hip. Fietsen met een beetje hulp is normaal geworden en het wordt allang niet meer alleen recreatief gebruikt. We zien scholieren die erop naar school gaan en dertigers en veertigers die de e-bike gebruiken voor woon-werkverkeer. Ik denk dat over een aantal jaren misschien wel 90 procent van de verkochte fietsen elektrisch is.”
Amslod: de historie
Bert Jonkeren en Ronald Meppelink hoefden niet lang na te denken over een naam voor hun bedrijf. De overgrootvader van Meppelink, de heer Dolsma, was een fietsenbouwer in Drenthe. ,,Hij was een van de eersten in Nederlanddieeengemotoriseerdefietsmaakte,eenvariantopdeSolex”, aldus Jonkeren. ,,Hij gaf zijn fiets de naam Amslod: zijn achternaam, maar dan omgedraaid. Hij is nog voor de Tweede Wereldoorlog gestopt, maar heeft wel de basis gelegd voor ons fietsenmerk.”
Jonkeren en Meppelink hebben geen spijt van hun overstap. ,,Ik doe nog steeds techniek, maar dan anders”, zegt Jonkeren. ,,Het is heel leuk om te bouwen aan een bedrijf, te zien dat we nu al kunnen meespelen in de Champions League en ook nog eens iets te betekenen voor mensen. Een fiets is geen wasmachine: geen noodzaak dus, maar wel een fantastisch product dat mensen heel veel plezier brengt. Het voelt goed om daar een bijdrage aan te kunnen leveren.”
Zelf fietst Jonkeren intussen ook elektrisch. ,,Ik pak nu eerder de fiets dan de auto als het goed weer is. Dus
ik fiets vele malen meer dan ik vijf jaar geleden had kunnen bedenken.”
Kijk voor meer informatie op amslod.nl
  


















































































   69   70   71   72   73