Page 41 - Telegraaf Fietstest 2019
P. 41

 VRIJ
ZATERDAG 20 APRIL 2019
FIETSSPECIAL 41
  heeft de C8+ ook. Stuur en rem- men zijn mooi afgewerkt en alles voelt zeer solide aan. En dat is de rijervaring ook, deze e-bike voelt door zijn stijfheid en precisie bijna als een sportfiets aan. Je hebt vijf verschillende traponder- steuning-niveau’s van Off tot Tur- bo, maar zelfs zonder traponder- steuning fietst de C8 licht. De middenmotor is niet alleen krach- tig maar ook heel stil. Door zijn goede rijeigenschappen en stuur- precisie ga je er vanzelf sportiever mee rijden, snij je bochten fana- tieker aan en slalom je tussen de strepen door. Remmen doet hij goed doseerbaar en de Schwalbe lage rolweerstand banden geven stuurprecisie en comfort.
Wat de capaciteit van de accu is, weten we nog niet. Wel weten we dat deze fiets de opvolger moet zijn van de Ultimate. Hij gaat qua vormgeving en prestaties dus door waar zijn voorganger stopte. Dan is het goed om te weten dat de
Hij gaat qua vormgeving en prestaties door waar zijn voorganger stopte
Verslaggever Jaco Bijlsma met de wild bestickerde Gazelle C8+HMB, die ondanks grote accu en middenmotor behoorlijk lichtgewicht aanvoelt.
  Ultimate al een accu van maxi- maal 500Wh had en een motor- kracht van 50 Nm. De actieradius van deze C8+ is waarschijnlijk groter want na 32 km in de Turbo- stand gaf de display nog een accu- capaciteit van zo’n 70 procent aan.
Zijn uiteindelijke prijs zal bepa- len of het ook een verkooptopper gaat worden, aan zijn kwaliteiten zal het niet liggen. Goedkoop zal hij niet zijn als je weet dat de Ultimate die hij opvolgt al dik
3 mille kost. Maar daarvoor krijg je dan wel een hele strakke fiets waarin nu de accu, motor en be- kabeling mooi in het frame zijn geïntegreerd. De fiets van de toe- komst is met deze C8+ HMB ge- evolueerd in een topper van nu. ●
Het stuur met de op een hoge plek gemonteerde koplamp is mooi afgewerkt.
  























































































   39   40   41   42   43